Smart Balance Charger için Notebook Adaptor Güç Kaynağı




Dron pillerini şarj etmek için kullandığım smart balans şarj aleti için güç  kaynağı gereksinimini  elektrikçilerden aldığım 12v 10a değerinde LED power kutularından birisi ile sağlıyordum. Düşük voltaj değeri ve bağlantı noktlarının pratik olmaması nedeniyle çok da memnun değildim. Üstelik üzerinde 10a değeri yazsada 5A den daha fazlada akım vermiyordu.



Kullandığım piller   4s 1500mah ve 4s ve  6s 3000mah olunca ve aynı anda en fazla 2 pil hatta son zamanlarda pili koruma adına genelde sadece tek pil şarj ettiğimden max 3a işimi görmeye yetiyor aslında. 
 
Bu power kutusunu  daha yüksek voltaj ve yeterli amper sağlayacak  bir  adaptör ile değiştirme düşüncesi ile biraz araştırdım.  Amaç full power değil,  işimi görecek voltaj ve amper değerinde, pratik taşınabilir olması.  

ToolKitRC ADP100

Yurtdışında smart charge aletlerinin markalarına ait güç adaptürleri 150-250tl cıvarında fiyatla bulunabiliyor. posta vergi derken fiyat biraz daha artabilir.

ToolKitRC ADP180


Bunlara alternatif olabilecek türkiyede 20v 5 amper cıvarında akım veren notebook adaptorleri olduğunu gördüm. Bunlarda  birini N11 sitesi üzerinden aldım. 





Adaptör Seçerken en yüksek voltaj ve akım değerleri olanlara baktım.   Lenovo notebooklar için olan adaptörler uygun göründüğünden  sayıca en fazla satmış olan satıcıdan aldım.



Aldığım adaptör 20v 4.5A etiketi ile geldi. Ucundaki konnektörü birkaç cm mesafeden kestim.


2 bakır kablo var kırmızı ve beyaz. Kırmızı olan Vcc beyaz olan GND olarak XT60 konnektörüne lehimledim. 




biraz uzun siyah makaron ile sarıp 3 kablo bağı ile resimde olduğu gibi sağlamlaştırdım.



Sonuç olarak  75tl harcama ile 20v 4.5A değerinde pratik işimi görecek yeterlilikte bir güç kaynağı edinmiş oldum. ihtiyacı olana tavsiye ederim.
 








  


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Jumper T-Pro Kompakt RC Kumanda & ExpressLRS

DJI ın "yeni" FPV gözlüğü Dji FPV Goggles V2

Nedir Şu Multiprotokol TX Modul?